12 Mart 2013 Salı

Ağlayacak gibi olmak

Yunus okul servisinden iner inmez konuşmaya başlar.Bu konuşma o günün en önemli şeyleri ile ilgilidir.
Servisten iner inmez hemen öperim yanaklarından,konuşmaya işte bu öpme anında başlar;"Anne bugün
matematikten yıldız aldım,anne bugün defterimin düzeni için aferin aldım,anne bugün çok ödev var,anne bugün ..." Bunlar servis boyunca içe atılmış,anne görülüp,yanağa öpücük alınırken dışarı çıkması gereken
önemli şeyler...Kapıya kadar önemli şeyler dökülür,saçılır...Anne kapıyı açarken kafasını içeriye uzatıp derin bir solukla iç geçirip ;"bugün ne yemek yaptın anne?"diye konuyu değiştirir...

Dün okul servisinden inerken çok mahzundu.Yanaklarından öpemeden konuşmaya başladı;"
-Anne ,Irmak ,Yunus Naci'ye sarıldı.
-...

Koskoca okulda iki tane Yunus var ,ikiside aynı sınıfta.Kara Yunus,Sarı Yunus diye takma adları var..
İki Yunus aynı zamanda çok iyi arkadaşlar.Sarı Yunus geçen hafta hasta olmuş okula gelememişti,dün okula gelince herhalde  herkes geçmiş olsun diye sarıldı.
Irmak ismini ," sınıf başkanlığı için Irmak'a oy verdim" diye birkez Yunus 'tan duymuştum...

Irmak kim diye bir daha soramadım,servisten iner inmez ilk söylediği şey çok önem verdiği konu olduğunu
biliyordum yeterdi..

Uzun bir suskunlukla kapıya kadar geldik.Kapıyı açtım,kafasını içeri uzatıp derin bir iç geçirmedi.Yüzüme bakmadan,mahzun mahzun;

-O an ağlayacak gibi oldum anne, diyiverdi.

Servisten iner inmez verdiğim öpücüğü unutmuştum,kapının önünde dizlerimin üzerine oturup
Yunus'un boyuna kadar küçüldüm.Mahzun yüzündeki yanaklarından öptüm....

7 yorum:

  1. Kalpleri kuş gibi. Kırılgan, heyecanlı, unutkan ayrıca :)

    Öpün benim için yanaklarından.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. İlk kalp kırıklıkları ne kadar masum ve içten.. canım benim... Büyüyünce aşkın acısının bile ne değerli olduğunu anlayacaktır...

    YanıtlaSil
  3. Yunus duygularını ne güzel ifade etmiş maşallah.

    YanıtlaSil
  4. Kıyamam doğru anladıysam Irmak daha akar sizin evde gibi görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Ah be Yunus, bak, ana gibi yar olmaz işte.. :)) Çok şeker!

    YanıtlaSil