11 Şubat 2013 Pazartesi

Kirlenmek

Basit bir ev hanımıyım.Mecburi bir şey olmadıkça evinden çıkmayan bir ev hanımı...Nerdeyse her günü evinde geçen bir ev hanımı olarak dünyanın bütün kirleri ile kirlendiğimi hissediyorum...
Dünyanın bütün kirleri...
Yunus'u okula yolladıktan sonra evde tek başıma kalırım...
Sıcak evim,dolu dolu mutfağım,televizyon ve bilgisayarım ile başbaşalığım çoğu zaman huzur vermez...
Çoğu zaman sivrilir ,tüm bu rahatlıcı şeyler batar,acıtır...
Yunus'un dönüş saati gelmiş servis beklerim sokağımızda.
Sokağımızın kedisi bir köşede ölmüş,soğuktan.Ölmüş kediyi tanırdım,okul servisini birlikte beklediğimiz çok günlerimiz olmuştu...Ölmüş kedi ile kirlendiğimi hissettim...
Bir ambulans geçiyor okul servisinin önünden.Ambulansın içindeki bir yaralı mı? Geçenlerde bir gün yayalara yeşil yanmış, adımlarımızı karşıya attığımız anda bir araba hızla önümüzden geçivermişti.Yeşil ışık yayalara yanmıştı
oysa...arabanın plakasını almadım.Duyarsız kaldım.Bana çarpamadı...Acaba bu ambulansta duyarsız kaldığım o arabanın çarptığı biri mi var...Ambulansın sireni içimde çalıyor,kirlendiğimi herkese duyuruyor...Sirenin sesini başka bir ses bastırıyor...

Sokağımızda kalan son bir kaç ağacı kesiyorlar.Lüks konut için.Kesilen ağaçları tanırdım.Şimdi ölüsü bir köşede yatan kedi yazın bu ağaçlara kuş avlamaya çıkardı.Hatta bu ağacın tepesinde bir karga yuvası vardı.
Kedi bu yuvaya kadar ulaşmış,yuvada ne bulursa yiyecekti harhalde. Tüm kargalar birlik olmuş ötüşüyorlardı.Bu ne kargaşa diye mutfak camını açtığımda ,kedi ,ağacın tepesinden acı acı gözlerime bakıvermişti.O an elimde ki zeytinleri kargalara fırlatıp hırsız kedinin gagalanmasına fırsat vermemiştim...
Şimdi bu ağaç kesme makinasının sesi ile kirleniyorum...
Servis gelse, daha fazla kirlenmekten kurtulsam...

Bazen öyle şeyler duyuyorum ve görüyorum ki , beni ne ilgendirir ki ben evimdeyim ,diyemiyor ,kirleniveriyorum...Dünya da ölenler, yaralananlar,hastalananlar,özgürlük için savaşanlar,ekmeği için savaşanlar,hayatta kalmak için...her ne şekilde olursa olsun tüm insanların canlıların acılarına kayıtsız kaldığımda ,sokağımdaki kedinin ölmesine,sokağımda ki son ağaçların kesilmesine
niye duyarsız kaldım diyip için için özür diler gibi ... hiç bir şey yapmayıp kirlenivermek gibi...

Bir reklamda "kirlenmek güzeldir" deyip,çamura bulanmış çocukların giysileri yıkanıp beyazdan öte parlatılıveriyordu.
Yaşadıkça kirleneceğimi hissediyorum,evimden hiç çıkmasamda...
Yaşadıkça kirleneceğim,kirlenmek güzeldir diyenlere kulak verip mutlu mesut yaşayacağım...



11 yorum:

  1. akşamdan çıkarıp çamaşır suyuna bastırıp sabaha 90 derecede yıkasam da temizlenemeyecek kadar kirlendi ruhum, bakalım ruhlarımızı beyazdan öte temizleyecek bir ürün bulabilecekler mi...

    YanıtlaSil
  2. Her şeye bir çözümü var düzenin...yeter ki pazar olsun...Ruhunu arındırmak isteyenler pazarında çok satıcılar var...yeter ki bir şeylerin alıcısıymış gibi aranalım...hemen ortaya binbir çeşit ürünleri ile ruh temizleyici satıcılar çıkar,eminim...

    YanıtlaSil
  3. sen kirlendin ve ben üşüdüm, sırtım diken diken oldu. senin tuttuğun aynadaki kirli aksime bakarken

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ayse, sen bu kadar duyarli oldukca kirlenmen mumkun degil inan... Keske etrafimizda senin gibi insanlar daha fazla olsa...

    YanıtlaSil
  5. yine pek şahane bir iç döküş olmuş...

    YanıtlaSil
  6. ayse harakete gecmek lazim.baskalarinin dertleriyle dertlenmek,ama hareket lazim.
    ates dustugu yeri degil,senide yakmis,ne mutlu!

    YanıtlaSil
  7. Kendimi gordum :/ soguktan olen kedicige ve kesilen agaclara uzuldum

    YanıtlaSil
  8. Kirleniyoruz. Ansızın farkına varıyoruz kirlendiğimizin. Sonra evimize saklanıp temiz kaldığımıza inandırıyoruz kendimizi. Hatta inandırmak için uğraşmıyoruz bile. Unutuyoruz, yokmuş gibi yapıyoruz. Sonra gözlerimiz bu lekelere öyle alışıyor ki desen gibi görünüyor. Degrade dünya işte. Elden ne gelir bilmem. Yazılarından etkileniyorum. Her gün yeni bir şey var mı diye uğruyorum bloguna. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil
  9. ah yazilacak ne cok sey var, bunlari farketmek, kirlendigini hissetmek de guzel, hareket lazim, once bana...

    YanıtlaSil
  10. Bakış açına bayıldım.
    Bana da dokundun.
    Eline sağlık.

    Bir diğer kirli anne

    YanıtlaSil
  11. Cok iyi ifade etmissiniz hakikaten . Yazmayi lutfen birakmayin ,

    YanıtlaSil