28 Şubat 2013 Perşembe

Kardeşim olmasa da olur

Yunus ,yolda,markette,parkta ,otobüste gördüğü yaşlılara başka türlü bakmaya başladığında hoşuma gitmişti.
Yaşlı görünce çocuksu bir merhamet ile yanlarına yaklaşıyor mahzun mahzun bakmaya başlıyor.Ölümle ilgili soruları ve kaygıları başladığında onu rahatlatmak için,
yaşlanınca öleceğiz dediğim günlerde başlamıştı bu hareketi.
Sokakta yaşı ilerlemiş birini görünce uzun uzun bakmaya başlıyor,nereye gideceğini unutacak kadar...
.
Yunus'u farkedenler başını okşuyor,yanağını sıkıyor...Yunus kendisini seven yaşlının öleceğine kendini öyle kaptırmış ki ağlamamak için kendini tutuyor her an gözlerinden yaş fışkıracak..Bu mahzun çocuğu pek bir seviyor yaşlılarımız hemencecik sorguya çekiyorlar " güzel gözlü evladım senin kardeşin var mı?"
-....
-Yakışıklı oğlan senin kardeşin var mı?
-...
-Ne mahzun çocuk bu,senin kardeşin var mı?

-Delikanlı senin kardeşin var mı?

-Sen abi olacak yaşa gelmişsin ,kardeşin var mı?

Yunus cevabları veriyor hiç sıkılmadan bunalmadan tek tek saygıyla;

- Yok,benim kardeşim yok..

Çok sinirlenen yaşlı ,bu kardeşsiz zavallı çocuğun annesini arıyor,otobüste,markette,parkta nerde isek orada;
- Annesi yazık değil mi bu çocuğa kardeşi yokmuş..
-Kardeş yapın bu çocuğa yazıktır..
-Kardeşsiz bırakmak günahtır ..
-Ne biçim annesin kardeşsiz çocuk olur mu?
-Annesi senin kaç kardeşin vardı ?
-Benim zamanım yokluklarla geçti ama yinede 2,3,4,5,6 ..çocuk doğurdum..
-Kardeşsiz koyma bu çocuğu,senin kardeşin yok muydu...
-Yaşın geçmeden..(beni süzerek)
-Yaşının geçmesine de az kalmış(acımasızca beni süzerek)
-Bak benim komşumun tek çocuğu vardı,çocuk şimdi depresyonda..yapma bunu..çocuk yap..
Otobüste,sokakta,parkta,markette onlarca insanın arasında bu lafları işitmek ağır gelmiyor ama Yunus'un yanında söylenilen bu sözler acaba onu nasıl etkiler bilemiyorum..

Bazısına markette,sokakta,parkta,otobüste gerçeği anlatmak zorundaymışım geliyor,onca insanın içinde durumumuzu anlatıyorum sessiz sessiz,bazısını umursamıyorum,bazısına istemiyoruz diyorum ,bazısına gülüp geçiyorum,bazısına çok alınıyorum Yunus'un bakışları gibi oluveriyorum, gözlerimden yaşlar fışkıracak gibi hissediyorum..

Yunus'a yıllar sonra kavuşmuşken...

Üç kardeş büyüdük biz,acı tatlı...bazen tek çocuk olmak isterdim,dondurma külahıma az top geldiğinde,sarı saçlı bebek hep rüyalarıma girdiğinde,erkek kardeşimin üzerine çok düşüldüğünde,kız kardeşim zayıf dolu karnesi ile eve geldiğinde ,keşke tek olsaydım dediğim günlerim olmuştu...Şimdi oysa şimdi nasıl da seviyorum her birini..her biri gözümde tütüyor..her birinin ablası olmak nasıl da gururlandırıyor mutlu ediyor
huzur veriyor güven veriyor..

Yolda sorguya çeken yaşlılar ne bilecek Yunus'a kavuşmak için ne kadar gözyaşı döktüğümü,onun üzülmesini
onun mahsun kalmasını ister miyim..

Yunus'u, kardeş için, her sorguya çektiklerinde aklıma çocuksuz günlerimde ki ben geliyor..

-Evleneli kaç sene oldu..Aaaa çocuk yok mu...

Yok ,belki de hiç olmayacak belki hiç anne olamayacaktım,eşimle mutlu mesut yaşayacak ve ölecektim.

Bir mucize oldu Yunus doğdu...

Arkadaşı,kardeşi olamadı ama ona hem arkadaş hem kardeş olmaya çalıştım.

Servisinden her indiğinde eve ilk önce kim koşacak ,marketin kapısına ilk dokunan istediği bir şeyi alabilir,
kaldırımın kenarından düşmeden kim yüreyebilecek,çorapları içiçe geçirdiğimiz topumuzla koridorda en çok kim gol atacak,yatmadan önceki güreşte kim şampiyon olacak,her gün mutlaka oynadığımız oyunlardır..
Yunusun okulunda verilen partilerde annelerle bir köşede hiç oturamadım diğer çocuklarla alt alta üst üste oynarım..30 lu yaşlarımın ortasında(37,38,39 değilim) hiç fön görmemiş saçlarım toz toprak olur ve manikür görmemiş tırnaklarımın içi çamur dolar..Bazen odasını düzenleyen Yunus'a "aferin oğlum "demem ,topladığı her şeyi dağıtır kapının arkasına saklanırım..Sabah uyandırmadan yüzüne boya sürerim uyanıp aynaya baktığında,bazen ayıp bir söz söylerim kulağına(popo,toto en utandığı sözlerdir) munzur munzur bakarım
sonra ...küçük kardeşini uyarır gibi uyarır beni...hiç korkmam bunları yaparken..annelik otoritesini hiç aklıma
getirmem..yeter ki ona hem anne hem arkadaş hem kardeş olayım..Dünyanın en büyük nimeti ,güzelliği,mutluluğu Yunus la oynadığım bol bol oynadığım günlerdir...

Yeter ki Yunus, o yaşlılara "kardeşim olmasa da olur"desin...

-..



27 yorum:

  1. Canım benim ya, sen ne güzel bir annesin. Yunus çok şanslı annesi sen olduğun için. Ne kadar da hassas bir çocuk öyle yaşlılara bakışı acıması. Hiç üzülmesin inşallah çocuklarımız. Dilerim Yunusla ilişkiniz hep böyle güzel olur.
    IŞIL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Yunus'da ileride senin gibi düşünür..
      teşekkür ederim Işıl..

      Sil
  2. Kulagina ayip birseyler soyleme kismi nedense cok hosuma gitti. Aklimda olsun ilerde yeri gelirse ben de yapayim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sildiğimi sanmıştım o cümleyi..Bazen yazarken kendimi çok kaptırıyorum,yazı bittikten sonra dönüp düzeltme
      yapmıyorum çoğunlukla...Yunus'un tepkisi hep "aaa çok ayıp bir daha olmasın yoksa sana istediğin şeyleri almam"diye parmak sallıyor...çok hoşuma gidiyor,ama her şey de olduğu gibi dozunda yapıyorum:)

      Sil
  3. Ah ayşe hn, insanlar bilip bilmeden ne çok yargılıyor birbirini ,tabiki insanın kardeşinin olması çok güzel, ama bakamayacağı, ilgilenemeyeceği,maddi, manevi hiç birşey veremeyeceği halde çocuk doğuranlara sinir oluyorum aman boşverin kimseye ne yaparsanız yapın yaranamazsınız. Allah hepimizin evlatlarını bağışlasın inş. ben çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Çiğdem;o kadar çok karşılaşıyoruz ki...Ben şu ana kadar kimseye çocuğun var mı diye sormadım soramadım,umarım yaşlılığımda sormam...Çünkü istemeden de olsa,iyi niyetlede olsa kırılan bir kalbe sebep olmak istemem..Amin,bende yürekten katılıyorum...

      Sil
  4. bloğunun müdavimi oldum, bir çok blog okurum ama hiç yorum yapmam, yani sessiz okuyucuyumdur, ama sizin yazılarınıza yorum yapmadan ayrılamıyorum, insanların yargılamasını hiç umursama , kendini nasıl mutlu hissediyorsan öyle olsun, yada bazen hayatın getirdikleriyle yaşarız mutlu oluruz, başkaları mutlu olsun diye de çocuk yapılmaz ki, siz zaken Yunus ile arkadaş, kardeş ve annesi-çocuk ilişksi içindesiniz, gerisini boşver.Selamlar...Elif

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Merhaba Elif,(alınmasın ama çok dangoz bir bilgisayarım
      var,kafasına göre iş yapıyor..yazdığımı istediği an yollar,yollamaz,istediğim bloglara,sitelere bazen girer
      bazen girmez.)

      Yorumlarını görünce çok seviniyorum...
      O kadar sık bu durumla karşılaşıyoruz ki artık vurdumduymaz olduk..çok şükür mutluyuz..

      Sil
  6. Biz de evlendikten 5 yıl kadar sonra oğlumuza kavuştuk. İnsanların çocukla ilgili soruları beni de zaman zaman üzüyordu ama şunu da unutmamak lazım ki kötü niyetle sormuyorlar. Tamam bazen haddini aşanlar oluyor ve ben de kimseye bu şekilde sorular sormam ama o teyzeler bizden farklı zamanda, farklı koşullarda yaşadılar. Kaldı ki bizlerin bazen çok korumacı olduğumuzu düşünüyorum. Hayatta tatsız mevzular, patavatsız yaşlılar vb. bolca var ve çocuklarımız bunlarla da karşılaşacak...
    Herkesin hayatında iyi ve kötüler var. Mesela sizin kardeşleriniz var Yunus'un yok. Ama Yunus'un sahip olup da sizin (çocukken ya da şimdi) sahip olamadıklarınız da vardır...
    Çok uzadı ama aklıma bir yazı geldi şimdi;
    http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/?t=06.08.2012&y=FatmaKBarbarosoglu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili mrd;
      teşekkür ederim yorumların,önerilerin için,çok haklısın
      her eksiklik bir şekilde kapanıyor..hiç uzamadı..çok
      teşekkür ederim..

      Sil
  7. Çok tatlı bir annesin :) Ben de tek çocuğum, hiçbir zaman özenmedim kardeşe! Boşver o çok bilmiş türk teyzelerini, çok istiyorlarsa kendileri doğursunlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ceren;
      Tatlı olmaya çalışıyorum annelik yaparken...
      Hatırlanması tatlı olan anılarımız birikti böylece..
      Umarım Yunus da sizin gibi düşünür şimdi ve büyüdüğünde.. teşekkür ederim

      Sil
  8. Merhaba Ayşe :)
    Kardeşi olmasa da olur Yunus'un
    :)
    benim kızımın da kardeşi yok. Bizimki de kendiliginden bir sekilde oldu da gerisi gelmedi :)
    Fakat bazı arkadaslarım vardır ki kardesten öte... Eminim Yunus'un da Nehir'in de öyle dostları olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Binnur;
      2012nin 8inci ayından beri "anlat anne"ye bakıyorum..
      blog kurup yazı yazmanın ebedileşeceğine sizin bloğunuzu okuyarak karar vermiştim..
      yazılarınızın hepsi kitap sayfalarına yakışır özenli farklı ve özgündü..mahrum olduk..
      İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim..

      Sil
  9. Saat gece yarisi, bn eve geleli birkac saat olmus oluyor genelde hafta icleri, Zeynos da birkac dakika once uyumus oluyor. Ben sabah 6da yeniden uyanmak icin yataga surunurken evin her tarafindaki daginiklik, jutfaktaki bulasiklar(ki yemek esimden olmasina ragmen) bana ciglik atiyorlar. Sacimi en son 1.5 srne ince kestirmisim, en son iki sene once doya doya uyumusum, en son sinemaya uc sene once gitmisim... Tum. Bunlardan sikayeci olmasam da, insanlarin artik gucumun yemedigini dusunmeden ikinci ikinci ikinci diye sacmalamalarina sibir oluyorum ben. Sizin kadar anlayisli olamiyorum :-)
    Zeyneple iki uc saat anca gecirirken, onun kardesi ile onu bir kenara atmis olurum diye dusunuyorum.
    Ama herkes uzaktan yanak sikacagi, totosuna :-) bi tokat atacagi, belki bi iki minciklayacagi hir cocugun geri kalan kirginliklarini bilmiyor, bilemez de... Offf, ne dolmusum!

    Guzeldi, elinize, akliniza, kalbinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep'le bol bol oynayacak ve zamanın yavaşladığı
      günleriniz bol umarım..sizin aksinize ben evde oturuyorum,ev işleri vs ile geçen zaman öyle yavaş ilerliyor ki..ama her şeyin bir zorluğu ve kolaylığı var...yorumunuz için teşekkür ederim..

      Sil
  10. yakında 5 yaşına girecek bir yeğenim var. birkaç kez bloğumda da bahsettiğim gibi onunla çok eğleniyorum. beraber olduğumuzda tüm aile hep beraber oyunlar oynuyoruz. benimle bir kez bile oynamayan babam bile katılıyor bu oyunlara büyük bir hevesle. istiyorum ki, güzel anılar biriktirsin çocukluğuna dair. anılarında yer alayım, birlikte ne kadar güldüğümüzü, eğlendiğimizi hatırlasın hep. o da tek çocuk ve sanırım hep öyle kalacak. ama mutlu bir çocuk. bence ona verilebilecek en güzel şey bu... belki pek çoğumuzun sahip olamadığı en önemli şey...

    hep mutlu olsun yunus. hep mutlu olun ayşecim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırrakalem , yazının bir değil dört sayfa çıktısını almış eşim.her sayfayı görebileceğim yerlere dağıttım.
      içim bunaldığında,yazmaya hevesim gittiğinde gözüme çarpıveriyor bu sayfalar ve birdenbire bir şeyler doluyor
      doluyor boşalmak için hemen yazıya sarılıveriyorum...
      Yeğenin çok çok şanslı...ve çok haklısın verilebilecek
      en güzel şey "oyununa katılmak "..o oyun hiç unutulmayacak ... o oyunlar size hep kuvvetli bir bağ olarak geri dönecek...çok teşekkür ederim..her şey için..

      Sil
    2. çok mutlu oldum, teşekkür ederim. hep yaz :)

      Sil
  11. Insanlarin agizi torba degilki baglasan. Herseye karisma hakkini kim veriyorsa onlara. Cocugun olmasa: niye cocugun olmuyor, bir cocuklu isen: bir tane daha yap, 2 cocugun varsa bir tane daha düsünüyormusun, 3 varsa isteyerekmi yaptin, vs. Vs. Saymakla bitmez. Iste agzi olan konusuyor. Bunlari en iyisi hiiiiic ciddiye almiyacaksan, kafana takmiyacaksin. Ellerine saglik güzel yazmissiniz. Neziha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Neziha;teşekkür ederim,umarım bundan sonra hiiiç ciddiye almamaya çalışırım:)

      Sil
  12. ben bu konuda ilahi takdire çok inanıyorum. ben de çok uğraştım kızım için ama iş uğraşmakta değil vaktinin gelmesindeymiş. aynı şey 2. için de söz konusu diye düşünüyorum...
    ben de senin gibi oyuncu annelere çok özeniyorum :)))

    YanıtlaSil
  13. Ne mutluyum senle tanıştığım için bir bilsen Ayşem :)))

    YanıtlaSil
  14. ilk yorum yazdığım gün, yan taraftaki populer yayınları okudum bayıldım. hepsini okumak için sayfanızı ipad de açık bıraktım. ( aman bu aleti de lipton çayın çekilişinden kazandım) :)
    dün gece saat 01. 00 kadar, gözlerim acıyana kadar bayağı sayfa okudum. Hıım, "ağlayacak gibi olmak" hani Irmak diğer Yunus' a sarılmış ya.
    Bu sabah ta buraya kadar geldim, bir çok yere yorum yazmayı istedim ama okumanın büyüsündeydim.:))
    Burada bir an için sesimi çıkarayım. :)
    Aman yok oğlum bunalıma filan girmedi çok şükür. Böyle tatlı bir anneyle Yunus asla girmez.:)
    Not: diğer yorumlarım sonra inşallah, harika yazıyorsunuz, sıcacık bir ekmek somunu sıcaklığı verdi bana. Bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  15. Ama ben burada tamamen çok beğendiğimi belirtmek için yazmıştım o sözleri. yani bıakamadım elimden, o kadar güzeller ki demek istemiştim. :)
    Siz benim gözlerim için üzülmüşsünüz. Allah'ım, ne kadar hassassınız, teşekkür ederim.
    Sevgilerimle.:)

    YanıtlaSil
  16. Bloğunu okumaya devam ediyorum. Her postunda ayrı bir düşünceye dalıyorum. Resmen farkındalık oluşturuyorsun insanda. Hepsine gūzel dileklerimi yazdım say. Kocaman sarıldım güzel yüreğine.

    YanıtlaSil