22 Şubat 2013 Cuma

Anne,Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler


Cebimde ki para uzun zamandır istediğim şeyleri alamıyor.Çünkü evin tek çalışanı eşim,canım eşim küçücük bir para getiriyor aybaşlarında.Küçücük parayı büyütmek ,bütün gereksinimlere yetecek kadar büyütmek benim görevim...öyle hissediyorum,yapabileceğim şimdilik tek şey bu..Uzun zamandır Yalçın Tosun'u okumak arzusundaydım.Sait Faik Hikaye ödülünün son sahibi olduğunu öğrendiğimden itibaren..Yapı kredi yayınlarının satıldığı o Kadıköy'deki küçük kitapçıya gitmeliyim..Gidemiyorum.Cebimde ki para; benim
başka cümlelerin  ,başka tasvirlerin başka uslubun başka gönüllerin içinde ki sırra yolculuk yapmama izin vermiyor..Ama kitap okumaktan hiç alıkoyamadı bu durum..Kayınvalidemin bir dolu arkadaşı var ,onların okudukları kitapları evlerinde tutmak istememeleri yüzünden kütüphanem bile oldu...Haftada  bir yada iki kitap evimin bir rafına bir daha hiç dışarı atılma korkusu yaşamayacak güvenlikte yerleşir...Bu kitaplar genelde bir kitapçıya gidipte elimin uzanmak istemediği kitaplar olsa da. .Dün , bu ve  almak istediğim d iğer kitabıları aldığım gündü..Dün başka bir gündü çünkü..Dün
cebimi unuttuğum gündü.Dün dünyanın başka göründüğü bir gündü..Dün Şükran'ı gördüğüm gündü...

Şükran'ı yazmıştım...Sonra ayrıldım,bir daha da görmem dedim.Çok yaparım,birden bire ayrılıveririrm çok sevdiklerimden.nedenini söyleyemem.

Şükran aylar sonra bir mesaj atmış "Ayşe abla neden dünya bu kadar kötü,insanlar acımasız.?" Mesajdan çok ürktüm.Sanki dünyadan gitmek isterken son bir kez hesap soran ama cevabını merak edecek kadar yaşamak
istemeyen birinin son sözleri...

 Güzel ,çalışkan ,merhametli Şükran...Küçük Şükran...Yoldan bulduğu bir cam parçası ile bileklerini kesmiş.Kurtarmışlar.Elleri sargılı boynuma sarıldı.Kocaman dünya kadar kocaman gözleri parıldadı beni görünce,bir an,sonra yine her zaman ki hüznüne dönüverdi...Temiz havada yürüdük.Eminönünden yukarı doğru yokuş çıktık...Yokuşun sonu bizim okul..Şükran'ın şimdiki ,benim nerdeyse 20 yıl öncesi okulum...
Birden yüzüne gülümseme geldi,"iyi ki okuyorum derslerim bütün yaralarımı iyileştirecek" dedi.
Hangi derse dikkat kesilsin,hangi hocanın vizesini önemsesin,hangi dersi takip etmezse çakma ihtimalini
konuştuk.Toktamış hocamızın ölümünü ,onunla ilgili anılarımızı konuştuk..Üniversitenin arkasında bir çöplükte
kırık cam parçalarını görünce ağladı...Sarıldık...
Bu sefer yokuş aşağı indik,sahaflar,kapalıçarşı,çembertaş,sultanahmet...Eminönünde ki Kadıköy vapur iskelesinde ayrılmak
üzere bir daha sarıldık.Kurumuş,zayıf kollarını boynumdan alırken"belki sizin gibi huzurlu bir yuvam olur "dedi
Kadıköye indiğimde koşa koşa kitapçıya gittim.Cebimdekileri hesap etmeden istediğim kitapları aldım.

Şimdi huzurlu evimin bir odasında ilk sayfasını okuyorum "Anne.baba ve diğer ölümcül şeyler" kitabının...

İlk sayfa şöyle başlıyor"Senin için kendi ailen kadar,kendi odan kadar,kendi geçmişin kadar tehikeli bir şey
yoktur"....

......

Anne,baba ve diğer ölümcül şeyler'i akşama doğru bitirdim...Soluğum kesildi.Cebimde ki paramın alabileceği
en güzel şeydi..





24 yorum:

  1. Ayşecim çok üzüldüm Şükranı okuyunca. Bizim sıcacık yuvalarımızdan dışarda ne hayatlar var, çok şükretmemiz lazım ama belki bir o kadar çok yardımlaşmamız lazım. Şükranı dinleyip onun yanında olup ne güzel moral vermişsin, inşallah bir daha hayatını bırakacak kadar umutsuzluğa düşmez ve inşallah huzur dolu bir yuvası olur.
    Bugün cuma çokca dua edelim hazır başlamışken: inşallah seninde istediğin şeyleri alacak, ailenin geeçimine katkıda bulunacak severek çalışacağın hayırlı bir işin olur. Boş vakitlerinde hep yaz ama bizi sensiz ve yazılarınsız bırakma.Hayırlı cumalar...
    IŞIL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Işıl...her şey için güzel temennilerin için güzel bakan güzel gören gözlerin için içten teşekkür ederim...

      Sil
  2. Boyle durumlara iyi giden bir Ingilizce unlem var: Oops!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brownian,şükran'ı çok seviyorum,ne kadar uzun vakit ondan ayrı kalsamda o unutulmayacak kadar iyi biri..
      Kitabı aldığım gün (içeriği hakkında çok bilgim yoktu)
      şükran ile buluşmam öyle farklı bir duyguydu ki..sanki kitap şükranı anlatıyordu..

      Sil
  3. Senin için kendi ailen kadar,kendi odan kadar,kendi geçmişin kadar tehikeli bir şey
    yoktur"....

    Sevgili Ayşe,bu cümleyi okudum ve kalbim sıkıştı dilimin ucuna geldi birşeyler ama yuttum gene.Sen hep yaz lütfen ayni zamanlarda aynı yerlede bulunmuşuz seninle.Belki kantinde çok defa karşılaştık ondan mıdır nedir bilmem heyecanla,sızıyla okuyorum seni:)

    Umarım cebindekilerin hesabını yapmadan kitaplar alacağın günler yakındır.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Jale,sana bir yorum atmıştım bilmem okuyabildin mi...okul günlerimiz ile alakalı..

      Umarım..umarım...ümitle bekliyorum bir işim olsun diye..çok teşekkür ederim...sevgiler..

      Sil
    2. Maalesef bulamadım yorumunu Ayşe.Umarım yeni hafta yeni umutlarla gelir sana...

      Sil
  4. merak ettim, ben de okuyayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sırrakalem;seni anlattım kayınvalideme,eşim işyerinden senin dünkü yazının çıktısını almış..çay sofrasında senin yazını okuduk...
      kayınvalideme " işte senin gelinin hakkında böyle yazmış büyük otoriteler" diyiverdim...nasıl havalardaydım anlatamam...eksik olma...senin vesilenle
      tanışlarım arttı...çok teşekkür ederim...

      Sil
    2. Bir de kitab hakkında şunu belirteyim;ben kısa hikayeleri çok seviyorum,sait faik'i çok severim..
      kitabta kısa hikayeler var..

      Sil
    3. ayşeciğim, teşekkür etme lütfen. ben senin için pek bir şey yapmadım, keşke yapabilsem elimde imkan olsa da... ben ne yaptıysam kendim için yaptım :)) sevdiğin bir şeyi paylaşmaz, tek başına yaşarsan ne keyfi kalır ki? deliriyorum ben güzel bir şey okuyunca, duyunca... herkes okusun, herkes benim gibi hissetsin, mutlu olsun istiyorum. hele "yazmak" gibi ilgilendiğim bir alan söz konusu olunca...
      görünen o ki, aslında havaya giren ben olmalıyım; "yazımı okumuş, çıktısını bile almışlar" diye :)))

      Sil
  5. Ben de yakın zamanda okumuştum bu kitabı.

    Dünya maalesef adil bir yer değil ve bazen gerçekten çok acımasız. Ama kitaplar güzel:)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyanın en güzel şeylerinden biri kitap...o kadar güzel ki dünyanın tüm acılarını içine alan bu kitabı bir solukta okudum...teşekkür ederim sevgili Alkım..

      Sil
  6. "Senin için kendi ailen kadar,kendi odan kadar,kendi geçmişin kadar tehlikeli bir şey
    yoktur"....
    Bu cümle tüylerimi diken diken etti,cümleler çıkmadı dilimden :( En kısa sürede okumak isterim . SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili zeytin yağmuru;bu cümle Dünya nimetleri Andre
      Gide ye ait...beni de kitabın başlığı çok etkilemişti..
      çok sevdim Yalçın Tosun un uslubunu umarım seversin..

      Sil
  7. Biz ise , elimizdeki değerleri ne de küçültüyoruz Siz küçük şeyleri büyütürken...
    Kitaplar güzel dostlar, sırtımızı dönsek de çok zaman...

    Okumayı bana yeniden sevdirenlerdensiniz... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Şükran ne yapıyor şimdi? nerde kalıyor? Ailesi peşine düşmedi mi?

    İşi bırakmayı düşündüğüm şu zamanlarda sanırım bencillik nankörlük benim yaptığım. Dilerim en kısa zamanda hakkınızda en hayırlı olan işi bulursun. ve dilerim geç ama güzel olur. Çünkü hakediyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran; öyle biri ki bazen sırf benim için dünyaya gönderilmiş
      olduğunu dşünüyorum..Ayşe ye hayat dersi öğretmek için yollanmış gibi...Şükran çok akıllı çok sağlam çok hayat dolu bir kız..acı şeyler yaşanmamış gibi capcanlı..arkasına bakmamayı öğreniyor..Ailesi hep yanında...ama onun istediği şekilde değil...

      Umarım bende bir şeyler kazanabilirim..az olsun kazandığım tek ki huzurum kaçmasın..

      her şey için teşekkür ederim...küçük mücizem..

      Sil
  9. Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your website is great, let
    alone the content!

    Here is my webpage: warz

    YanıtlaSil
  10. "Senin için kendi ailen kadar,kendi odan kadar,kendi geçmişin kadar tehikeli bir şey
    yoktur"
    evet, bunu oyle iyi biliyorum ki, yazamadigim tabularimdan birisidir bu benim...

    Sukran da ayrica dusuncelerimde, umarim cok guzel olur bundan sonra hayat onun icin...

    YanıtlaSil
  11. Hеy veгy cоol ωeb sitе!
    ! Guy .. Beautiful .. Superb .. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm happy to find a lot
    of helpful info гight hеrе in thе post,
    we want ωorκ οut more strategіеѕ on thiѕ regаrԁ, thank you for sharing.
    . . . . .

    Also visit my ѕite ... Preciolandia.com.ar

    YanıtlaSil
  12. Whеn I inіtially commentеd I сlicked the "Notify me when new comments are added" checkbοx and now eаch
    time a commеnt is аdded Ι get four e-mails
    wіth the same сοmment. Is thеre any waу you сan
    гemоνe pеοрle from that ѕеrvicе?
    Apprесiate іt!

    Αlso visit my web ρage: Highly recommended Reading

    YanıtlaSil
  13. I liκe thе ѵaluable info уou pгovidе to yοur articlеs.

    I'll bookmark your blog and check again here frequently. I'm modeгatelу sure I ωіll bе told many new ѕtuff proper hеre!
    Good luck foг the fοllowing!


    Look at my blog post :: http://internetsensation.com/NumbersMo

    YanıtlaSil