7 Ocak 2013 Pazartesi

İşlem Yıldızı



Bugün Yunus'un öğretmeni aradı, Yunus matematikten işlem yıldızı olmayı başarmış.Hatasız işlem yıldızı...
Öğretmeni nasıl da sevinçliydi...İşlem yıldızı olmasından çok Yunus'un böyle bir öğretmeni olduğu için çok
 sevindim...Aylardır Yunus'a matematik çalıştırıyorum bir dolu test kitabı aldım okuldan gelir gelmez ödevini yapar yapmaz yatana kadar toplama çıkarma yapıyorduk...Ama bir türlü hatasız toplama çıkarma yapmayı
başaramıyordu.Öğretmeni de üzülüyordu hata sayısı çoktu en azından  hata sayısını düşürmeliydi...
Geçen hafta sonu Ankara dan annem ile babam geldi.Senede bir geliyorlardı.Onlara hiç unutamayacakları
bir beş gün geçirmek istiyordum.Beş gün boyunca sabahtan akşama  İstanbul'un her köşesini gezdirmek
istedim.Şurayı gösterirsem belki çok mutlu olurlar orayı gösterirsem belki daha çok mutlu olurlar diye akşamın geç vakitlerine kadar gezdik durduk.İstanbul'a bir daha gelmek istesinler sık sık gelmek istesinler
diye düşündüm.İstanbul dan çok beklentim vardı annem ile babamı bana yakın edecekti...
Ayaklarım yere basmadı sanki uçuyordum annem babam çok mutluydu.
Sabah erkenden yola çıkıyoruz akşam geç geliyoruz Yunus la ilgenemiyorum  .Ev ödevi matematik çalışmaları
hiç birini umursamıyorum Yunus da mutlu, dedesi anneannesi ile...Yatma vakti gelince anneanne Yunus ve ben üçümüz yatağa giriyoruz ,gülüyoruz gülüyoruz ...Akşamdan çanta hazırlamayı, ev ödevi kontrol etmeyi aklıma
bile getiremiyorum...Bir hafta boyunca annesiz idare eden Yunus o hafta işlem yıldızı olmuş...
Yanlış yapıyorum.
Ben ne zaman hatasız anne olacağım...

6 yorum:

  1. cevap :hic bir zaman.ama soyle sorarak basla.ben kendime ne zaman daha yumusak olucam/daha ilimli olucam/daha yapici olucam gibi?bazen bazi seylerin vakti geldigi icin oluyor,biz yapip/yada yapmadigimiz icin degil.

    YanıtlaSil
  2. Ayşecim, annen ve baban dimi? Ne güzeller, mutlular, mutlusunuzdur bir arada.
    Yunus'un içinde var olan yeteneğini ortaya çıkarmış kendiliğinden, sana ihtiyaç duymadan, saatlerce anlatmanı beklemeden. Yanlış belki de fazlaca üzerlerine düşmemizdir.

    YanıtlaSil
  3. bir araştırma okumuştum özetle şöyleydi: ailede ruh sağlığı en iyi çocuklar ortancalar oluyomuş;ilk çocuklarla genellikle çok uğraşılıyomuş ,sonuncular hep evin küçüğü muamelesi görüyomuş,ortancalar ise en çok gözden kaçan, ailenin en az ilgilendiği çocuklarmış :)

    ayrıca hatasız bir anneye rastladın mı?

    YanıtlaSil
  4. Doğan Cüceloğlu'nun seminerinde dinlemiştim. Sürekli ödevini yap diye üsteleyen baba bir seminerden sonra bugün yeterince oynadın mı oğlum diye sormaya başlamış ve hergün oynamışlar oynamışlar hiç ödev sormadan. Sonuçta çocuğun başarı oranı artmış. Sizin hikaye de direk bunu hatırlattı bana. Söylemesi kolay da iş başa düşünce zor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın sevgili selcen...ama benim yapımda tezcanlılık var,bunu da farkediyor olsa gerek çocuk ve
      sanki bana inat ağır ağır hareket ediyor...ne olursa olsun sağlıklı olsunlar yeter..

      Sil
  5. İnsan ikilemde kalıyor ilgilenmesem olmaz üzerine düşmeliyim neden böyle oluyor bu ara ilgilenemedim soruları sorarken o daha başarılı olunca?Annelik çok zor bir meslek dengeleri kurmak çok zor .Bende anneyim sizi çok iyi anlıyorum.
    sevgiler derya:)

    YanıtlaSil