7 Ocak 2013 Pazartesi

Eşeğin İpi

Yaz tatili için bir ilk yapmıştık,ilk kez ailelerimizin yanına gitmemiş,sadece üçümüz deniz kenarında küçük bir
kasabada küçük bir pansiyonda tatil yapmaya karar vermiştik.Tek odalı televizyonsuz pansiyonumuzun karşısında ki  bu manzarayı o tatilde çekmişim.Gereksiz gördüğüm fotoğrafları bilgisayar belleğinden silmeye çalışırken bu fotoğrafı silemedim.
Yazın en şiddetli sıcaklarının olduğu bir haftaydı, bu eşek reklam panosuna bağlıydı ipi iki üç metre kadar uzundu.Sabah odamızın perdelerini açtığımda ilk onu görüyordum ilk günler hiç oralı olmadım ama öğlen sıcağında tabelanın gölgesi küçüldüğü zamanlarda "bu sıcakta eşeğin başına gün geçer" diye düşünmeye başladım...Sabah öğlen akşam aynı tabelanın dibindeydi çünkü ipi bağlıydı.Sahipsiz miydi ne yer içerdi kim  bağlamıştı diye pansiyon sahibine sorduğumda ;" reklam için  bağlı,siz kafanıza takmayın " dedi.
Kafaya takıyordum çünkü hep gözümün önündeydi.Sabah kahvaltı ederken,öğlen denize giderken,akşam üstü denizden dönerken hep aynı yerde bağlı duruyordu.Sıcağın uyutmadığı gecelerde hava almak için başımı penceren çıkarttığımda hep onu görüyordum...Günlerimiz sayılı idi ve başbaşa ilk tatilimizdi bütün yıl tatil için biriktirdiğimiz para bu tek odalı pansiyonda on gün geçirmeye yetiyordu bütün senenin tasarrufu hatırına on günümüz güzel geçmeliydi...Görmemeliydim bu bi çare zavallı eşeği...İpinin izin verdiği kadarı ile iki üç metre yürüyüp tabela gölgesine sığınan güneşin en tepede olduğu gölgenin sıfırlandığı o kavurucu anlarda ne hissettiğini kafaya takmamalıydım...
Farkında olmadan kendi kendime söylenmeye başlamışım ,Yunus eşekten korkmaya başladı "eşek ölecek eşek ölecek..."
Eşek ölmüyordu .
İki metrelik ipi ile bir tabelaya bağlı yaşamak nasıl bir şeydi...

Kendimi eşek yerine koyuyorum...

Eşeğin yanına gitmeden uzaktan uzaktan onu izliyorum...
Kendi ipimi hesap ediyorum kaç metredir ne kadar nereye kadar yürüyebilmeme izin verir..
İpim nereye bağlı...
İpimin bağlı oldu yer , şey, her neyse o , beni öldüresiye kendi reklamını yapar mı, kendi devamlılığı için beni gözden çıkarır mı?
Yemeden içmeden huzursuzluk çıkarmadan sessizce boyun eğip ipimin izin verdiğince yürüyüp bağlı olduğum
yerin dibinde ölmelimiyim...
Eşek gibi...
Canlılar içinde çok sevdiğim eşek...
Onun sessiz kabullenişi  beni çok sinirlendiriyor.
Görünmez ipimi ölçüp biçmekle geçti on günlük tatilim,görünmez ipime isyan küfür başkaldırı ile...
Eşek başka türlü davransaydı ipine başkaldırıp anırsa tepinse özgürlüğü için...sahibinden önce yoldan geçenler "eşek kudurmuş"diyerek öldürürlerdi...öldürürlerdi...oysa eşeği hiç tanımamışlardı....
Eşek kurdurmamış iki metrelik özgürlüğünü sonsuza çıkarmak istemiş olamaz mıydı?

Ongün sonunda unutamayacağımız bir tatil anısıyla evimize döndük...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder