29 Kasım 2012 Perşembe

Solgun Kara Önlük


Kara önlüğümün kumaşı Sümerbank'tan alınırdı,eteğin boyu uzun tutulur her sene bu eteğin teyelleri açılır bir kaç parmak eni kadar uzatılırdı. Sonraki yıllarda da giyebilmek için  eteğin altında fazlaca kıvrılmış  gün görmemiş  bu bölüm açığa çıktıkça önlüğümün diğer parçaları kolları koca cepleri kuşağı solgun görünürdü.
Beyaz yakalarımı annem örerdi,öğretmenler modelini almak için evlerine götürdüklerinde annem gurur duyardı.Ama önlüğüm çuval gibiydi annem terzi değildi ki güzel dikebilsin..Bol gelen önlüğümün iyi ki kuşağı vardı ,sıkı sıkı bağlanınca benim önlüğüm kıvamına gelirdi... Seneye kumaş masrafı çıkmasın  temennileri  eteğimin eteklerinde kat kat solgundan yeniye doğru izler taşıttı..Tertemiz , ütülü ,bembeyaz yakalı da olsam solgun önlüğüm hep  bir şeyin şahidi oldu...
Solgun önlüğüm her zaman gerçekçiydi...Arkadaşlarıma  benim babam da zengin diyemezdim...Hemen solgun önlüğüm "yalancı" diye bağırırdı...
Herkesin bir olmadığını herkesin üzerindeki siyah önlükten anlardım...
Kimi  çarşıdan hazır almış belliydi,benim önlüğüm gibi elde dikilmiş değil...
Kiminin hep siyahtı parlak siyah her sene yeniden alınmış belliydi...
Kiminin önlüğü ise modelli idi düğmeleri kırmızı...
Kiminin kuşağı yoktu renkli kemeri vardı...
Bir sınıfın içinde bir renk değildik...
Senelerce solgun önlüğümü taşıdım...
 Farklı siyah renklerin içinde farkımı iyice anlamam için sırtımdan hiç inmedi.
Solgunluğun içinde mutluydum.

7 yorum:

  1. ne guzel anlatmisin.benimde ilk okula basladigim sene yeni cantam olmamisti.zira iki yas buyuk olan ablamin cantasi oba kucuk geluyodu ve ona yenisi alinip bana eski canta tamir edilmiszi.yirtilan yerlerine kirmizi derilerden sus yapip yapistirmisti babam.

    YanıtlaSil
  2. Ayşe hanım resimde ne kadar mutlu çıkmışsınız,
    ayrıca önlüğünüz hiç de çuval gibi durmuyor,
    çok şık :)

    YanıtlaSil
  3. solgun ama mutlu,bencede boyle gri renkli,soluk renkli gecmise ait butun anilarimiz cok mutlu,cokda umutluydu..

    YanıtlaSil
  4. Yine ne güzel yakalamışsın, "tek tip" önlükte bile çok çeşit olabiliyor gerçekten de, önlük olmasa paltosu, çantası, ayakkabısı gösteriyor kimin ne kadar parası olduğunu. Ne önlük modelleri vardı benim de iç geçirdiğim, annemin el emeği dantel yakalarını beğenmez hazır olanlara imrenirdim.
    Fotoğraf harika be Ayşecim, çok ama çok sevdim.

    YanıtlaSil
  5. Tüm yorgunluguna ragmen türlü düsüncelerden kurtulamayip rahatsiz olan ben tamda gözlerim kavrulmaya baslamisken sizi kesfettim! Yazilariniz cok akici cok icten,yarin tekrar gelmekten cok ümitliyim,lakin bir haftadir elim kolum kalkmiyor ne yazmaya ne okumaya,hayat iste...

    Cok sevgiler benden size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ...
      umarım tüm yorgunluklarınızdan kurtulup hafiflersiniz..
      benden de sevgiler...

      Sil
  6. Hi, after reading this amazing post i am as well happy to share my
    familiarity here with friends.

    my blog Uriel Darion

    YanıtlaSil