16 Ekim 2012 Salı

MOTORLU KAYMAKÇININ PEŞİNDEN KOŞTUK



Bugün Yunus'un okuluna gittim.Öğretmeni ile görüşmek için. Teneffüs saatinde çocukların arasından geçip bekleme odasında  beklerken, öğretmen seslerinin öğrencileri bastırdığını dinledim.
"Koşmayın,kesin sesinizi,sessiz olun,sıraya dizilin,ip gibi dizilin,dinlemeyene ceza var,sırayı bozana ceza var,Ege neden  sözümü dinlemiyorsun,söz dinlemeyene ne yaptığımı biliyorsun"

 Bekleme odasında beklerken,dışarıda ki seslerden Ege'yi merak ediyorum görmek istiyorum...
Söz dinlemeyene ne yaptığını  bilmediğim o öğretmenden  iki dakikada sadece sesini duyaraktan korktum,Ege nasıl sözünü dinlememe cesareti gösteriyor merak ettim.Bekleme odasından kafamı çıkardım ,birinci sınıf olsa gerek hepsi çok küçük , öğretmenleri öğrencilerini teneffüste kolluyor.
 Ege yi seçemedim çünkü ben kafamı dışarı uzatıncaya kadar öğretmen sınıfını hizaya çekmiş tüm
küçükler ip gibi dizilmiş sınıflarına gidiyorlardı...

İçim bunaldı...Dışarı çıkmak istedim.Yunus'un öğretmeni geldi o sıra...

Yunus'un dersleri ,arkadaşları ile uyumu,öğretmenini dinlemesi çok iyiymiş,matematikte bir hata
yapmış küçük sayıdan büyük sayıyı çıkarmaya çalışmış ...hemen önlem alınmalı bol bol evde alıştırma yapmalı imiş...yoksa zorlanabilirmiş...Yunus'un tüm arkadaşları yazın yaz okuluna gelmiş
bol bol alıştırma yapmışlarmış Yunus bütün yaz ne yapmış?

Bu dar odada ,küçük sayı,büyük sayı,alıştırma,çıkarma sadece bir ses olup teneffüste ki söz dinlemeyene ne ceza vereceğini bilemediğim öğretmenin sesi ile birleşip büyüyüp devleşip eziliyorken ,Yunus bütün yaz ne yaptı sorusu ile kendime geldim.Ve birden bire iç huzuruma
kavuşup dile geldim;

Yunus ile bütün yaz , motorlu kaymakçı, peşinden koştuk...Köyümüz çok ıssız, motorlu kaymakçı
frenine basmadan hızla geçip gider ...biz buradayız diye hep peşinden koştuk...


7 yorum:

  1. Ayşem, Ayşeeeeeeemmmmmmmmmmmmm beni aldın götürdün n'aptın sen canım ya.. konu çok tartışılır acı da bir konu ama senin yazın harika:)

    YanıtlaSil
  2. ben de dün sabah kızımın anaokulunun yanındaki bir ilkokuldan resmen bir böğürme ses, duydum,cidden korktum..çünkü seneye kızım da o okula gidecek muhtemelen...hele bir de kreş öğretmeni hasta olmuş,kızım diyor ki "öğretmeninimiz bizim yüzümüzden hasta oldu"yani ufacık çocuklara bu vicdan azabı bu stres yüklenir mi yahu...çok korkuyorum çok....

    yunus da ne iyi yapmış yazın..

    YanıtlaSil
  3. Küçük sayıdan büyük sayıyı çıkarmaya çalışmak bu denli büyük bir hata mı onun yaşındaki bir çocuk için?
    Oğlumun okula gittiğini düşünmek, daha doğrusu orda yaşayacaklarını, tanıyacaklarını, öğrenecekelerini düşünmek bile sıkıntı veriyor bana, bakıyorum şimdi evinde ne kadar mutlu oysa. Yazık ki eğitim kurumları ve eğitimcilerin pek çoğu endişe verici durumda ama ne yapılabilir ki yaz okullarına göndermemekten başka :(

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ayşe,
    Deli-anne'nin tavsiyesi ile birkaç gündür yazılarınızı(arşivden)okuyorum,maaşallah size ne kadar güzel,samimi yazıyorsunuz,hislendim inanın...Bu yazınız da çok ama çok güzel,maaşallah,tebrik ederim,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. once yazdiklari hikaye sandim,sonra yorumlara bakinca gercek oldugunu anladim.dondurmacanin pesinden gitmek masal gibi gelsede,bagiran ogretmen kismi masalin korkun kismi olarak kaliyor..

    YanıtlaSil
  6. Ayşecim tum yazılarını okuyorum. özledim...

    YanıtlaSil
  7. Yazilariniz cok guzel beni alip goturdu yaziniz yumurta verip kaymak aldigim ogunlere gittim tabi bu gunlerde de cocugum icin duydugum endisede ayni

    YanıtlaSil