5 Ekim 2012 Cuma

iki köpekle zirveye yolculuk

Zirveye çıkarken yanımda olun diye çağırmadım ikinizi,ben bir başıma hep uzaktan baktığım o tepelere gitmek istedim birdenbire durduk yerde...Yanıma  kızılcıktan kopardığım sopamı aldım ve tırmanmaya başladım...Arkamdan arkamdan bazen yol gösterir gibi önümden önümden zirveye yolculuğuma
ortak oldunuz,davetsiz...Hatta "takip etmeyin beni  , gidin! "diye bağırdım, kızılcık sopamı gösterdim,hiç oralı olmadınız yoluma zorla ortak oldunuz,arsızca...
Tırmandıkça tırmanmak gerek zirvesi yok bu tepelerin... ardı var..
Dil çıkarmanız yorulduğunuzu gösteriyorsa , benim aklım tepelerin ardında, yorgunluk hissetmiyorum.

Bakın ; göremediklerimiz nasılda güzelmiş...






                                          Anladım ,tamam, dinleniyoruz.




Siz dinlenirken ben düşüncelere dalayım şu manzaraya bakarak...Nasılda küçülmüş köyümüz...
Biz büyüdük tepelere çıkarak bir dev olduk...
Her şeyi görebiliyoruz ama aşağıdakiler bizim gördüğümüzü göremez..Biz yükseklere çıkarak büyüdük...
İkiniz ne kadar küçüksünüz ama  peşimden ısrarla gelerek siz de dev oldunuz...
Her şey çok küçük devlerin gözünde,tepeler,köyler,evler,insanlar,sorunlar...
Küçük köpeklerim arada kaçalım böyle, dev olalım...
 Bir çoban köpeğinin sesi geliyor,kendi gelmeden köyümüze geri dönelim...





3 yorum:

  1. "Azaldık azar azar" diye okumuştum bir yerde. Küçülen köyünüz bunu getirdi hatırıma Ayşecim. Büyüdükçe çoğalacağımıza azalıyoruz. Kimi insanları bile isteye terkediyoruz, kimileri biz istemeden aramızdan ayrılıyor. Geriye küçülen evler, aileler kalıyor. Kalplerimizde hepsine, herkese yer var. İnsan sevebilen tek varlık; her şeyi, her mahlûkatı sevme kapasitesine sahip tek varlık. Azalsa da, zihninde ve kalbinde sevdiği her şeyi her yere götürebilen, unutmayan tek varlık. Senin o tepeye çıkarken hatırına gelenler gibi.

    YanıtlaSil
  2. Onlar da senin gibi o uzaktan baktıkları tepelere gitmek istediler belki de ya da korumak istediler seni sadece ama ne güzel bak, sonuna kadar pes etmeden gelmişler seninle.
    Yükseklere çıkılınca büyük mü olunuyor aceba gerçekten? Küçülüyorsun belki diğerleri için istemeden, uzak ve küçük oluyorsun en tepedeyken.
    Göremediklerimiz nasıl da güzelmiş demişsin ya, herzaman uzağımızda olmuyor işin kötüsü, insan kimi zaman yanıbaşındaki güzellikleri de görmüyor ne yazık ki, insan çünkü, kimi zaman bilmiyor elindekilerin kıymetini.

    YanıtlaSil