12 Eylül 2012 Çarşamba

UZAK

Uzak olmak istediğim şeylerden uzaklaşabilmek ne büyük bir nimetmiş...

Annem , babam ve oğlum ile ikibuçuk ay bu gölün kıyısındaki evimizde dört başımıza yaşadık.

Telefonsuz,elektriksiz...

Bir köpek arıyorduk ya,adı da Yumyum olacaktı ,bulduk hem de iki tane..

Bu güzel doğada yaşayanlar, yavrulayan köpeklerini kedilerini ,ilçeye okul önlerine yada ıssız kimselerin geçmediği bir aralığa  bırakıyorlarmış.Yumyumu işte o ıssız orman yolunda bulduk,ölmüş kardeşlerinin başında titriyordu,zayıflıktan bir deri bir kemik kalmış ayakta duramıyordu.İlçeye giderken de yine çok zayıflıktan yürüyemeyen çöp kenarına atılmış bir yavru aldık,adını Gıdık koyduk.

Annem kediden köpekten korkardı ama kendilerini öyle sevdirdiler ki ...Annemle onlara tahtadan klube yaptık ama orada yatmak yerine hep yanımıza kıvrıldılar..

Akşam olup kapıyı kapatınca sabaha kadar kapımızı tekmeleyip havladılar "bizi de içeri alın "diye..
Yunusun gizlice kapıyı açtığı ve masa altına sakladığı anlarda annem çok tepki gösterince onlarda
içeri girilemeyeceğini anladılar...Bir gün Gıdığı kapı önünde göremeyince Yunus la aramaya koyulduk.
Bizsiz hiç bir yere de gitmezdi...Etrafta göremeyince uzaklara bakınmak için üzerimize hırka alıp çıkalım diye
odaya girip bavulumu açtığımda Gıdığı içinde uyurken bulduk...

Bu sarı olan Gıdık, yaramaz bir okadar da cana yakın hep yanımızda ama Yumyum çok çekingen her şeyden
korkuyor kaçıyor çok büyük bir tramva geçirdi diyerek onu kendi halinde bırakıyoruz...Yunus biber diplerini
yanında sapı görülen kazma ile kazdıktan sonra yorgun düştü günlük yazıyorken görülüyor,bakmayın siz Gıdığın öyle oturduğuna her an Yunusun eline hamle yapıp kalemini kapabilir...

İkibuçuk ay nasıl geçti yazmak istiyorum şimdilik bu çabucak  yazıyı Bolkepçe için yazıverdim.

1 yorum:

  1. Ayşecim, kocamaan Hoşgeldin diyorum yeniden.
    Sanki karşılıklı konuşuyormuşuz gibi hissettim. Ben hayvanlardan korkuyorum biliyor musun? Elimi süremem, kımıltıları ürpertir beni, severim de ona keza. Ama şimdi Yunus'un yüzünü böyle gülerken görünce, Yumyum'u da, Gıdık'ı da sevesim geldi. Çocuklara sevgi gösteren her varlık ne de güzel. Çocuklar safiyâne sevgiyi nasıl da biliyor. Mutluluk çocuklukta daha bir güzel.
    Sen anlat daha da, ben dinlerim güzel insan. Hoşgeldin.

    YanıtlaSil