21 Eylül 2012 Cuma

Unutamadığım film sahneleri

Bir kış günü izlemiştim, şimdi hatırlayamıyorum ama o kış günü de anneydim,Juliette Binoche anne rolunde
kendime çok benzettiğimi hatırlıyorum.

Ünlü bir besteci olan kocasını ve beş yaşında ki kızını trafik kazasında kaybeder.
Sürdürmek zorunda olduğu hayatta geçmişin tüm izlerini silmek ister.
Unutamadığım sahnesi ; geçmişe dair tüm eşyalardan kurtulmak için her şeyi satarken kızının odasında asılı
mavi rüzgar çanına bakdığı sahnedir...
Juiette en güzel filmini ve en güzel sahnesini burada oynamış...
Kieslowski'nin üçlemesinden "Blue" en sevdiğimdir ( o kış günü de anne olmam sebebiyle) Julitte bu filmi
başyapıt yapmıştır.

Diğer film sahnesi de Kieslowski den
A Short Film About Love
Aşk Üzerine Kısa BİR Film

Tomeks 19 yaşında postahane görevlisi bir genç,büyük betondan ruhsuz bloklarda (bizim toki evleri gibi)
yaşayan
karşı dairesinde ki orta yaşlı Magda yı teleskopla izliyor.Tomeks masum ve dürüst, teleskopla
izlediği kadına aşık,Magda hayatın ve aşkın maddiyatlığını yaşamış başka halini bilmiyor.
Tomeks , Magda'nın sesini duyabilmek yüzünü yakından görebilmek için sabahları süt dağıtmaya başlıyor.
Bir sabah ,sütü verirken sevgisini itiraf ediyor...En sevdiğim sahne Tomeksin itiraftan sonra koşarak
terasa çıkması ( soğuktan her yer buzlanmış) bir buz parçasını koparıp kulaklarına koyup beklemesi...
Bence, saf ,masum aşkın en güzel halini Tomeks o sahne ile göstermiştir...

2 yorum:

  1. benim en etkilendiğim (kadının kendi evine uzaktan baktığı)sahneyide koymuşsun yeniden seyretmemi sağladığın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Mavi'yi izleyeli on seneden daha uzun bir zaman olmuştur herhalde, o zaman da çok etkilenmiştim lakin haklısın, şimdi izlesem çok farklı hissederim annelik dolayısıyla herhalde. Juliette Binoche çok çok başarılıydı bence de.
    Diğerini izlemedim, ekliyorum onu da izlenecekler listeme.

    YanıtlaSil