28 Eylül 2012 Cuma

Elmalı Kek

Bahçemizi bu senenin başında almıştık, içinde bakıma ihtiyacı olan ağaçlar vardı.Elma,şeftali,kiraz ağaçlarının
dipleri kazındı,budandı bol bol sulandı...Meyva vermeye başlayınca gözümüz korktu tonlarca kiraz,dalları kıracak kadar iri elma ve şeftaliler..

Elmalarla,reçel,komposto,pekmez yaptık kalanını İstanbul a peşime getirdim.

Buzdolabı,balkon,salon koltuk takımının altları elma ile doldu taştı...Her gün üçer dörder yesekte bitecek
gibi değildi masanın üzerinde gözümüzün önünde olursa daha çok yeriz dedikçe içimiz bulandı bir tane bile
yiyemez olduk elmalar sarardı büzüldü çürümeye durdu...Elmalı kek yapmaya başladım ,malzemeleri sağlıklı
olsun dedim sırf bu güzel elmaları kalori küpüne çevirmemek için...İki yumurta çok az şeker,çok az günlük süt çok az tereyağı ve tam buğday unuyla bir kek uydurdum her gün onu yapmaktayım..
Sıkılmadan,usandırtmadan,baygınlık vermeden ,değişik sunumlarla  süsleyerek  aynı keki yiyoruz günlerdir.. 
Fotoğraflara zenginlik versin,entel dursun diye kekin yanına kitap koydum yoksa kitap okurken kesinlikle bir şeyler
yiyemem.Kitap okurken elimde olmadan dünyam değişir ve dünyaya ait hiç bir aktivite yapamam..Koltukta
uzanarak okurum masada oturarak okuduğum da görülmemiştir...Ama sırf güzel bir kek fotoğrafı çekme heyecanımla  annemin 36 yıldır büfede sergilediği porseleninde ilk defa çay içmiş olduk...

3 yorum:

  1. Öyle kendin gibisin ki, hiç başkası olmaya çalışmıyorsun. Anlattıklarında derin anlamlar var, çok zengin. Zihnin de öyle... Ailece zenginsiniz siz.

    YanıtlaSil
  2. Ahh bolkepçe;kendim gibi olmak için uğraşıyorum çünkü ben şu yaşında kendini bilmez
    biriyim...Şimdi cuma selası okunuyor açık penceremden içeri içeri giriyor...içerim kapalı oysa...Kendimi tanıtma yazıları yazacağım bundan sonra bakalım ondan sonra da
    bu güzel sıfatları yakıştırabilecek misin... senin gibi güzel insanlarla yazışmak belki örtmeye çalıştığım çirkinliğimi azaltır...

    YanıtlaSil
  3. Elmalar çok güzel görünüyor be Ayşe, içimden geçirdim yine 'keşke yakın otursaydık' diye :) Bayılırım keke ve neredeyse aynı tarifi uygularım ben de seninkiyle, elma yerine havuç olur bazen, tereyağ yerine zeytinyağı bir de ama harika görünüyor seninki de. Annenin takımlar da öyle, eskiden beğenmezdim böyle şeyleri ama çok beğeniyorum şimdi. Duygular gibi zevkler de değişiyor çünkü insanlar değişiyor değil mi?

    YanıtlaSil