21 Eylül 2012 Cuma

Bal

Sinemada izlemeyi çok istemiştim Bal filmini.Geçen hafta dizüstü bilgisayarımdan izledim,çok şey kaçırdığımı
anladım.Film Karadenizde köyde geçiyordu tamda oralardan yeni gelmişken, Bal ,çok yakın çok bilindik geldi.
Filmin yorumlarına baktım ; görsellik ,yeşillik için güzel,müziksiz ve  sessizlik için iç bayıltıcı bunaldım diye yorum
bırakmışlardı.Bunaltan bir filmmiş!
Yeşillik denen şey herhalde Karadenizin ağaçları idi hepsinin ayrı ayrı adları olan;Akçaağaç,Dişbudak,Karaağaç,Meşe,Gürgen,Kayın,Göknar,Ladin,Sarıçam...
Baba Yakup oğlu Yusuf'a çiçeklerin ismini öğretmiş sessiz sessiz...
Bir çiçeğin başında duruyor baba oğul ,çiçeğe bakıyorlar birlikte daha önce bunu yine yapmışlar ki küçük
Yusuf çiceği tanıyor babası öğretmiş.
-Yer menekşesi diyor Yusuf...Babası başını okşuyor çiceğin yanından uzaklaşıyorlar...Küçük Yusuf yermenekşesini hiç unutmayacak babası öğretmişti ,yermenekşeleri yeryüzünde toprağa renk vermeye devam ettikçe Yusuf babasını hatırlayacak...
Baba Yakup duyarlı bir insan.Oğlu tarafından hep iyi hatırlanacak daha nice çicek isimleri öğretmiştir belkide;
gelinduvağı,çiğdem,sütleğen,ballıbaba,erguvan,ılgın,oğulotu,kuşdili.hayıt...Tüm çiceklerde küçük Yusuf
babasını anımsayacak.İsimleri ile tanınan her çiçek, baba Yakub a bu şekilde teşekkür edecek....

Sonrası çok acı verdi bana ,yok olan bir baba gözlendi yukarıda ki pencereden...

Yunus dün Hayat bilgisi ödevi için gözlerimin içine bakıyordu,her gün yapılması gereken bu ödev rutininin
asıl kahramanı olmak istemediğimden kesin kararımı koydum;"Sen yap ben kontrol edeceğim"..

2 satır cevap hakkı tanınmış bir soruya verdiği cevap üzerine konuşmak bilgilendirmek istedim.
Atatürk sizce neden başarılı olmuştur?
Sizce diye soruldu mu Yunus  kendi hayatına bakmış ve;
Atatürk çok kitap okuduğu,büyüklerinin sözünü dinlediği için başarılı olmuştur diye tek satırı doldurmuş.

Biraz soru hakkında konuştuk ama ikinci satırı yine de ben doldurmak istedim.
-Yaz oğlum;
-Atatürk vatanını çok seven duyarlı bir insan olduğu için...

Vatanını sevmek ne demekti ?Keşke Bal filminde ki gibi ,babalar vatan sevgisini, yaşadıkları toprağın
üzerindeki çicekleri oğullarına tanıtarak gösterselerdi.Toprağın altına girerek değil...

Dün yine bir baba vatanı için şehid oldu.

2 yorum:

  1. Ne denir ki? İşte öyle kucağındaki yavruya eğilir anne.
    Gönlü de eğilir, bükülür, parçalanır, gider gidenle.
    Allah rahmetini esirgemesin.

    YanıtlaSil
  2. Çok acı ama çok :(
    Aklım almıyor artık bu ülkede olanları, nasıl diyorum nasıl buna sebep olan insanların vicdanları? Ya seyirciler, hepimiz izliyoruz sadece, izliyoruz öylece.
    Film de izlemediklerimden bu arada.

    YanıtlaSil