30 Eylül 2012 Pazar

Anneliğimin unutulmayacak anları

                                                            ıllustration:Lindy Longhurst

Anneliğime dair hep hatırlamak  istediğim anları düşündüm Yunus u uyutmaya çalışırken...
Anneliğime dair unutulmaz anlarımın başında Yunus'u uyutmak geldiğini düşündüm.
Daracık çocuk yatağında yanyana yatarken , bir elimle saçlarını okşarken öbür elimle renkli çocuk kitabını
tutarken ara ara artık gözleri kapanmaya başlamış mı diye okumayı kesmeden kaçamak bakışlar atarken
yorgun düşmüş küçük bedenini sesimi yavaş yavaş eksilterek uykuya dalmasını beklerken...
Bazen uyumak istemez , bedeni çırpınır durur...Daha gün bitmemiştir yapılacak bir dolu işi onu beklemektedir
yatmak için çok erkendir zorla yatırılmak dünyanın en kötü şeyidir masal bile dünyanın en kötü şeyidir...Tüm
gücüyle karşı koyar uyumamaya, gücünün yetmediği zamanlarda ağlamaya başlar,çoğunlukla ağlaması bundandır , gücü hep az gelir istediği şeyleri olur yapmaya...
Annesi yanında sımsıkı sarılmış, kulağına istediği her şeyi yapabileceğine dair umutlar verir,yarın...Yarın, yarım kalan her şeyini yapabilirsin ama şimdi uyu....Yarın için uyumak gerek...
Yarını düşünmeye başlarken Yunusun gözleri kapanmaya başlar...
Bedeni kıpırtısızlaşmış,gözyaşlarının izleri yanağında iz yapmış Yunus uykuya dalmış, uykuya dalmadan son bir kez annesinin saçlarını avuçlarına almış...
Annesi ,bir tutam saçını ,çocuk ellerinden ayırırken hep gözyaşı döker...Gözyaşlarının nedeni Yunusun akıttığı
gözyaşları ile aynı sebebtendir...Her zaman bu anı yaşayabilmek isteği ve mümkün olduramayacağını
hissettiği anda  gözyaşına sığınma...

4 yorum:

  1. Ben de son zamanlarda benzer şeyler düşünüyorum, hep uyuturken bir an önce uyusa da işlerimi halletsem ya da dinlensem diye içimden geçirirdim evvelden, oysa farkettim ki en unutulmaz anlarımızı yaşıyoruz uyuturken sahiden. Konuşuyoruz, koklaşıyoruz,sarılıyoruz, dedim ki bir daha söylenmeyeceğim uyuturken.
    Haklı Yunus şimdiyi yaşmak istemekte, bilmiyoruz ki yarınımız olacak mı diye.

    YanıtlaSil
  2. Uf beni de mahvettin valla... Eline yüreğine sağlık. Doğru yazmışsın doğru.

    YanıtlaSil
  3. uzun zamandır okuduğum en sıcak en samimi en içten yazı...

    YanıtlaSil
  4. Aysecim,
    Cok guzel yazmissin yine. Canlandin sen ve Yunus gozumde. Ben de oglusumla kendimi dusundum :) Bi cok yazi eklemissin, hepsini okuyacagim en kisa surede.

    YanıtlaSil