28 Nisan 2012 Cumartesi

Rota Virüsü


      








Bu sene hiç hasta olmadı demiştik,için için gururlanarak...

Hazır gıdalardan uzak tutmuştuk,sağlığına özen göstermiştik..

Koşarken zıplarken birden kusuverdi ,çok zıplamaktan üşütmekten derken saat başı kusmaya devam etti..

Tuvalete yetişemeyecek kadar şiddetli ishalde eklenince sabahı zor ettik...

Maltepe tıp merkezinde acil kısmında doktorun uyandırılmasını bekledik...

Doktor muayeneye gözü k apalı başladı , ateş ölçeri Yunus'un kulağından çıkarıp bakmam için bana

uzattı "Kaçmış ? " diye sordu..

Doktor hala uyanamamıştı ateş ölçerdeki rakamı göremeyeceğine kanaat getirdiğimden işini kolaylaştırmak

istedim bir solukta 38 diyiverdim..

Gözü kapalı test işlemi kağıdına damga vurdu " Akşam yediği dokunmuştur " diyerek teste yolladı..

15 dakikada test sonucunu almıştık ama doktor yine yatmıştı uyandırılıp test sonucuna bakması içimi

acıttı, 15 dakika için tekrar yatmak istemesi ,mutlaka çok yorgunluktandı...

 "Zehirlenmiş ama önemli değil"...dedi...

Antibiyotik ishal kesici yazıp eve yolladı...

Arabanın arkasında evine giden Yunus kusmaya devam ediyordu...

Eve yollanan Yunus iki gün gözlerini açamadan kustu su bile içemedi...

Uyuyan doktor,zehirlenme,eve yollanma,kusarak dışarı atılan antibiyotik aklıma yatmadı...

Ama elimden ne gelecekti ki...Babaanne geldi...Yunus'u uykusundan uyandıramayınca aklımız başımıza

geldi...Hemen hastaneye koştuk...Serum verildi 3 gün boyunca...Rota Virüsüymüş...

Çok tehlikeliymiş özellikle bebeklerde...Aşısı varmış  hararetle tavsiye ederim...

Güvenmemek ve şüphe etmek artık her gittiğim doktorda kriterim olacak...

Çok özür dilerim Yunus, gözü kapalı doktoru dinleyip bilinç kaybına varacak kadar çektiğin eziyet için ....

9 yorum:

  1. ah canım Ayşem:(

    çok çok geçmiş olsun.. Rabbim sapasağlam etsin Yunus'cuğu tez zamanda.. sen de üzme kendini, fazlaca empati yapıyoruz işte.. Acı da olsa öğreniyoruz böyle böyle.. inşallah bu son olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Delianne;şimdi senin yerinde olmak isterdim yok yok daha doğrusu seninle
      beraber olmak isterdim...Bir an da olsa yeterdi çiceklerin temiz havanın ve görerek
      değilde gönülden arkadaş edindiğinin kokusunu duyarak dağ bayır dolaşmak...

      Sil
  2. olacak şey değil biliyorum ama bazen doktorlara saldıran hasta yakınlarına hak veriyorum,o üzüntü o acı ile insan herşeyi yapabilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nihaventrenkler;yazını okuduktan sonra değmez dedim...Bir üzüntü daha yaşatacak şeyden kaçmak bana daha kolay geliyor..Bu sefer ki yazından çok ders aldım
      gerçekten çok teşekkür ederim...

      Sil
  3. Ayşecim çok geçmiş olsun Yunus'a da, sizlere de.
    Kolik sancısı çeken üç aylık yavruya doktorun ettiği muamele geldi gözümün önüne. Önemsememek hepsinde var sanırım. Ne acı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili bolkepçe;çok teşekkür ederim...Başımıma gelen her olayda sanki önce ben sorumluyum yada ben suçluyum gibi geliyor...Hayatımda hiç kimseyi suçlamadım(gerçekten)...Hep asıl suçlu benim dediğimden mi?...

      Sil
  4. Ayşe çok üzüldüm gerçekten, ne diyim ki o doktora şimdi ben? Yunus'un iki gün çektiği eziyet içimi dağladı, en kötüsü bu olsun ve tekrarı olmasın inşallah. Biliyorum o aşıyı, yaptırmıştık biz ama hakkında bir sürü farklı şey okumuştum sonra. Sağlık ne kadar kolay deney haline getiriliyor değil mi aslında? Ne kadar kolay teşhis konuluyor hatta! Acil şifalar diliyorum Yunusa ve kuvvet tabi sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esra;
      Allah dermansız hastalık vermesin,üstünden kalkamayacağım dert vermesin diyorum ve
      şükür ediyorum çünkü Yunus yine zıplamaya başladı...Dünyada her şey bizim için...
      Mutluluk hüzün kahkaha gözyaşı...Dileğim gönül huzuru ile tüm bunları yaşayabilmek...
      Yorumun için çok çok teşekkür ederim...

      Sil
  5. ne guzel ayziyorsun,su dramatik olayi bile.ben anlatsam doktora sove sove bitirmis olurdum,sen oglundan ozur dilemmisin.ne mutlu

    YanıtlaSil