5 Ocak 2012 Perşembe

Annelik İçgüdüsü

Elimdeki kitabın adı "unutmak",yazarı ise İnci Aral. Şöyle yazıyor 240 ıncı sayfada;
"Kopuşlarımın en dayanılmazı ardımda üç ve beş yaşlarındaki iki küçük çocuğumu bırakıp gidişimdi.Boşandığım gece o evde yattım.Ertesi gün eşyamı taşıyacak kamyonet kapının önüne geldiğinde
oğullarım öğle uykusundaydılar.Ama araba hareket etmek üzereyken uyarmış olmama rağmen babaanneleri
onları aşağıya indirdi.Son bir iki parçanın yüklenişini merakla,dehşetle izlediler.Onları öptüm ama buz gibiydiler.Arabaya bindiğimde,motor çalıştığında,bir ağızdan korkunç bir feryat kopardılar.Anlamışlardı
gidişimin kesin olduğunu,o eve bir daha dönmeyeceğimi."
Çocuklarını bırakıp gidebilen hayatlarını onlarsız  yada arada bir görerek sürdürebilen anneler...
Önceliği çocukları olmayan yada olamayan anneler...
İşi,kariyeri,sevgilisi,bağımsızlığı ,çocuklarından önce gelen anneler...
Annelik içgüdüsüne inancım zayıfladı,her annenin içgüdüsü olabileceğine de...
Sonradan kazanılan bir müdür,bir öğretmen sıfatı gibi.Müdür olduğumda tüm astlarıma eşit davranacağım yada
öğretmen olduğumda tüm öğrencilerimi çok seveceğim gibi ya seversin eşit davranırsın yada sevmez ve eşit
davranmazsın.Annelik sıfatı da her kadına göre değişiyor olsa gerek.
Ama anneliği kutsallaştırmışız,yemeyen yediren ,giymeyen giydiren,uyumadıkça uyuyamayan,hastalandığında
hastalanan,sevindiğinde sevinen bir anne olunmalı.Anne olan bunları yapmalı hissetmeli.
Anne sıfatına çok büyük fedakarlıklar yüklenmiş bu yükü ağır kabul edip  yüklenemeyen yada yüklenmek istemeyen anne kötü müdür? Bilmiyorum.Ama;
Yükü sırtlanmayan çocuk hayatı boyunca bu soruyu soragelecektir.

2 yorum:

  1. çocuklarını ihmal eden,baştan savan hırpalayan anneleri gördüğümde bunu bende düşünmüşümdür.Bence herkes anne olmamalı...bir çocuk yetiştirmeyi,ona vakit ayırmayı ve onu önceliği yapmaya karar veren kişi anne olmalı, "benden nasıl bir anne olur" sorusunun cevabını bilmek lazım sanırım ne dersin? (bu arada çok geçmiş olsun)

    YanıtlaSil
  2. Bir ürperti sardı alıntıları okurken beni. Annelik içgüdüsel birşey değil her kadın için bence, biraz hayat biraz imkanlar ve fazlasıyla karakterin senteziyle oluşuyor haliyle. Elimde değil ben yadırgıyorum o anlattığın anne sıfatına uygun olmayan anneler gördüğümde. Biliyorum benim gecem gündüzüm hayatım oğlum diye herkesinki öyle olmak zorunda değil elbette fakat alıkoyamıyorum kendimi garipsemekten yine. Sebep çocukların yerine koymam kendimi belki de.

    YanıtlaSil