17 Ekim 2011 Pazartesi

oğluyla var olan anne

                                         İllüstrasyon,Maja Lindberg

"Kendinizi tanıtır mısınız"diyor,oturum yöneticisi.Şaşırıyorum. Kendimi tanıtmaya yeter cümle kurmaya çalışıyorum.Anne,bir çocuk,altı yaş,ilkokul...Nasıl bir cümle oldu,beni tam anlattı mı,bu cümle ile bana
çevrilmiş bütün gözler aslında beni görebildi mi?
Anneyim anneliği bir hayat tarzı bir yaşam felsefesi edinmişim,anne olmak için doğmuşum ,görevimi yerine
getirmeye çalışarak yaşayacağım ,ikinci üçüncü sıfatların ne önemi var söylenmesi gereken beni tanıtan
o tek cümleyi söyledim zahir...
Ortam kültürlü,anneliği nereye ne zaman koyacakları konusunda hem deneyimli hem ilkeli...
Ortama küçük geldiğimi hemen devrilen bakışlardan anlayıverdim.
Beni tanıtan cümleler kurmaya başladım içimden.
Şu üniversiteyi bitirdim ama...
Şu mesleğin ruhsatını aldım ama...
Şu işi yapıyorum ama...
Kendimi tanıtmayacak bir dolu simge sırtıma biniveriyor.
Kamburlaşarak oturduğum yerden söylenenleri dinliyorum,zihnimde "ama"ların sonunu getirmeye çalışıyorum.
Annelik  sıfatımı seviyorum bana çok yakışıyor,iyi ki bu sıfatımı dile getirmişim ne kadar bu ortam da sığ kalsa da.
Hava soğuk akşamları,Yunus erken yatıyor,uyuduğuna emin olunca elini ayağını tutuyorum soğuk mu diye.
Tepindiğinden içim rahat değil,ya yorganını tepip sabaha kadar soğukta kalırsa ya buz gibi olursa eli ayağı...
Bazı geceler uykusundan uyanmadan "anneee"diye bağırır mutlak duyarım,uykum her zaman hafif olmuştur
anne olalı.Koşa koşa yanına varırım ne oldu diye,oysa yunus uykusunun en derinliklerinde ne bağırdığının
ne yanına vardığımın farkında...Havalar soğuk diye yanına yatıyorum bir kaç gecedir,her tepindiğinde üstünü
örtüveriyorum,hiç üşümedi...
Sıcak elini öpüyorum kendimle gurur duyuyorum sabaha kadar oğlumun üstünü örttüm diye.
Oğluyla var olan anne...
Üşümesin diye sabaha kadar nöbet tutan anne...
Şimdi bir iş başvurusu yapacağım.
İş hayatına girmek niyetindeyim.
Anneliği hayatında tek sıfat yapagelmiş bir acemi,kafayı yediğinin alemetlerini görmeye başladı...
Oğlumun sabaha kadar üstünü örtecek bir anneye değil kendi kendine yetebilen ,adanmışlık
tan, sıfatın içinde yok olmaktan çıkıp sıfatlar üretebilen anneye ihtiyacı var...
 Kara ve soğuk hava ısınmaya başladı şimdi güneş oturduğum koltuğa doğru bir kedi gibi sokuldu.
Bir işim olsun çok istiyorum şu sokulgan güneş gibi içime huzur sıcaklık versin...

1 yorum:

  1. Kendimi okudum sanki Ayşe. Biliyor musun ben de dün internetten birkaç başvuru yaptım. Ben de şu sıralar bi işim olsun istiyorum. Hani sen bi ara yüksek lisans yapacaktın ne oldu o iş.?

    YanıtlaSil