29 Eylül 2011 Perşembe

Çaydanlık ve Matematik

Babamın akıllı kızıydım.Aklımın  henüz toplama çıkarmaya ermediği zamanlardı.
Evimize gelen misafirlere, akıllı kızım diye beni tanıtırdı.

Taa ki ilkokula başlayıp ,matematik denen soğuk,korkulası rakamlarla dolu ders ile karşılaşıncaya kadar...
Anlamakta güçlük çekiyordum 5+2  bir soru idi ve hemen cevabı verilmeli idi.Öğretmen çok aceleci,
düşünmeye tahammül edemediğini çoçuk zekamla  anlayabiliyorum ama anlamam gereken asıl şey 5+2 idi.
Matemetik gibi öğretmenimden de korktuğumu anlıyorum ama anlamam gereken 5+2 idi.
Rahmetli dedem aklıma geliyor oğlunun akıllı kızını sınardı her daim,iki tavuk ile üç ineğin toplam kaç bacağı
vardır diye.Yine hemen cevap veremezdim çünkü o da öğretmenim gibiydi aceleci,dedem vefat edene kadar
ondan hep kaçtım sebebi tavuk bacakları inek bacakları değil matematikti.Matematiği "ayıran" diye de sıfatlayabilirim"dedeyle torunu ayıran matematik" ...

Ev ödevim var matematikten yapamıyorum.Babam yardım etmek istiyor soruyu okuyorum.
3 çaydanlık su+1/2 çaydanlık su = kaç eder...Belki tam böyle değildi ama içinde çaydanlık vardı unutmam
mümkün değildi.

1/2 yi anlayamıyorum o yüzden olsa gerek 3 ün üzerine ekleyemiyorum.Vakit ilerledikçe babamın yüzü değişiyor,annemden çaydanlık istiyor bir de leğen ,çaydanlığı doldurup doldurup boşaltıyor .Kaç eder.
kaç eder ,kaç eder.....
Bilmiyorum, anlayamıyorum diyemediğim için babam sanki uzaydan gelmiş bir şeye bakar gibi cevap bekliyordu....Annem fısıltı ile cevabı söylüyordu hissediyordum ama ne kulağım duyuyor ne gözüm görüyordu.
Korktuğum babam değildi deli gibi korktuğum şey artık babamın akıllı kızım diyemeyecek olması idi.
Çaydanlık olayından sonra evimize gelen misafirlere akıllı kızım yerine,güzel kızım,hanım kızım diye tanıtılır olmuştum.
Şimdi Yunus da matematikle tanıştı,dedem gibi ben de sınıyorum,tavuk inek bacağı yerine iki elma artı üç elma kaç eder diye..Parmaklarını açıyor tek tek sayıyor bazen doğru cevap veriyor.Hemen cevap veremiyor.
Bugün matematik dersini sevmiyorum dediği için bunlar aklıma geldi.
Matematik sevdirilebilir mi?

1 yorum:

  1. Sitenizi deli annem'in sitesine yaptığınız yorumdan yakaladım ismi ilgilimi çekti. Tanıştığımız sevindim. Geriye doğru okuyarak gidiyorum. Bu yazınızda anlattıklarınıza benzer şeyler yaşadım. Çok güzel anlatmışsınız tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil