6 Temmuz 2011 Çarşamba

Dile benden ne dilersen

Oğlumun masal kitaplarını okurken bazen bir peri bazen bir cin çıkıp; "dile benden ne dilersen"
diye soruverir.
Sanki bana sorulmuş gibi heyacanlanırım,masal kahramanı ne dilemiş ezbere okurken ben çoktan
transa geçmiş olurum.O peri o cin aslında bana "dile benden ne dilersen" diye sormuş
hemen periyi cini fazla bekletmeden aynı bir cafede gorsonun ne içersinize cevabı gibi çok düşünmeden
bir cevap vermeye hazırlanıveririm.
Dileğimi söyleyeceğim, dileğim hemencecik gerçekleşiverecek.Aklıma yoklarım geliverir,
hangisine öncelik vereyim diye düşünmeye başlarım.Şu olsa bu olsa diye düşünürken vakit geçer periye yada
cine ayıp olacak gibi utanıveririm ve bu nazik teklife ;  "şimdilik çok şükür bir ihtiyacım yok" diye cevap
verdiğimi hayal edip transdan çıkarım.
Dün yine oğlumun masallarının arasından bir lamba cini çıktı yine aynı soruyu soruverdi.Benim bir dileğim
vardı uzun seneler boyunca hasretini çektiğim,onbeş yıl evvel vedalaşıp ayrıldığım üniversite arkadaşlarımı
yeniden görebilmekti...Bugün de onlarla birlikte bir cafede buluştuk.Ne kadar kolaymış buluşmak,zor olan
aynı şehirde onbeş sene birbirimizden habersiz olabilmekmiş.
Muzo ile Gülay birbirine hiç ayrılmamış gibi resimde sarılanlar.Ben de sarıldım aynı onbeş sene evvelime
sarılır gibi.Neden bunca yıl sarılamadım diye iç geçirdim.
Uzaktan el sallayarak bütün neşesini etrafına yayarak Muzo'yu gördüğüm anda yanımda canım Gülay'ım
vardı.Muzo hiç neşesini kaybetmedi , hiç suratı asık görülmemiştir,hep güler yüzlüydü.
Yanlış üniversite yanlış meslek üçümüzün de ortak konusuydu bugün.Muzo güler yüzü ,sabrıyla ,güzel yüzü ve
yumuşak bakışlarıyla öğretmen olmayı çok istemiş ama bankacılıktan tekstile kadar hiç sevemediği işleri
bunca yıl yapagelmiş.Sevmediğimiz işleri sırf iş olsun diye yapagelmeyi önce babalarımıza sonra cahilliğimize
sonra okulumuza sonra işte kim suçlu ise onun üzerine attık.
Konuşacak zaman çok azdı o yüzden uzun uzun bakışıp uzun uzun gülüştük.
Sık sık garsonlardan fotoğraflarımızın çekilmesi için ricalarda bulunduk.3lü kombinasyon misali önce içinde
benim olduğum üçlü ikili resimler sonra Muzo'nun üçlü ikili,sonra Gülay'ın üçlü ikili kombinasyonları şeklinde
üç farklı makina ile çekimler sonrası benim makinamda üçlü resim eksiği çıktı.
"Bir de benim makinamla üçümüzün resmini çekermisiniz"; diye garsona ricadan utandığımdan bu resimde
görüntüm eksik kaldı.
Neyse,Muzo senin için bloğumu süsledim nasıl olmuş....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder