24 Mayıs 2011 Salı

Kürk Mantolu Madonna

Dün bütün günü ev temizliğiyle geçirmek zorunda kalmıştım bu sabaha temiz eve uyanmak ümidiyle.
 Halılarda pastel boya lekeleri bol köpüklü sularla güçlü kol gücünü ister gibiydi ve dün  tüm enerjimi
pencere silme tül yıkama asmada yitirdiğimden bu sabaha silinmeyi bekleyen halılara uyandım.
Bu sabah aynı zamanda okuma atölyesinde Sabahattin Ali nin Kürk Mantolu  Modonnası işlenecekti.Bu atölyeye bir kez Huzur için katılmıştım.Nasıl oldu bilmiyorum ama kendimi halı silme ile Kürk Mantolu Madonna arasında seçim yapma ikileminde buldum.Temizlik yapma ilham ile gelir içime durdurulamaz bir
şevkle alt üst edilir tüm yaşam alanı.Sonra her şeyin yerine konması gerek yaşam alanının yaşanır olabilmesi için.Uzun zaman gelmesi beklenmiş ilhamla perdeler inmiş halılar kalkmış iken şimdi Kürk Mantolu Madonna
zamanımıydı bir de eşe sorulur.O da kararsızdır eve geldiğinde temiz halımı yoksa çıplak döşemede o gün öğrendiği tüm Kürk Mantolu Madonna yorumlarını dökmeye hazır bir eş mi ? ..
Sonra yazın okuyabildiğim bu kısa romanı düşündüm nasıldı diye.Düşündükçe gözüm karardı perde halı
leke hiç birini göremez oldum.
Raif Bey in teslimiyetini hatırladım,sevmediği bir eşe sevmediği bir işe sevmediği bir yaşantıya teslim olmuş ,kaybolmuş.Varoluş nedenini kaybedince acı gerçeğine teslimiyeti Raif Beyi ve romanı eşsiz kılmıştı.
Lekeli halılar başka bir ilhamın  gelmesini bekleyebilirdi ama Kürk Mantolu Madonna nın bu sabah konuşulması ,anlaşılması ,hayatımla ilişkilenmesi hatta bir şeyler katıp zenginleştirmesi gerek...

3 yorum:

  1. Bu kitabı bloglar sayesinde tanıdım. Şu sıralar (aslında uzunca süredir) çocuklardan dolayı fazlaca kapalı yaşadığımdan haberdar olamıyorum pek de birşeyden. Onun için blog camiasını sevyorum.

    Ve teizlik.. ah bitmek bilmez temizlik..!

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Hanımlar sizinle bir hadisi şerif paylaşayım:Kadınlardan bir kadın,kocasının evinde bir şeyi düzeltmek,bir şeyi uygun yerine koymak isteyip bir şeyler kaldırsa, diğer tarafa koysa
    ALLAH TEALA o kadına bir sevap yazarve bir günahını siler.Cennette onun derecesini bir kat yüksek eder. (temizliğin sevabını varın siz düşünün) şahsen ben bu hadisi şerifi öğrendikten sonra evimde kocama ve çocuklarıma ait olan işleri yaparken huzurla ve büyük bir coşkuyla yapıyorum.Huzur ve mutluluk isteyen hanımlara öneririm!

    YanıtlaSil