23 Mayıs 2011 Pazartesi

Bir Zamanlar Anadolu'da

Dün ödül aldı,bir zamanlar anadolu filmiyle Nuri Bilge Ceylan.
Ummuyordum dedi ödülünü alırken,oysa ben ödül alacağını biliyordum ama jüriden emin olamıyordum.
Youtube dan nbc nı dinledim,sinemenın gidişatını kendine uzak bulduğunu sıradanlığı sevdiğini bununda genel
izleyiciyi sıktığını özellikle filmi uzun tutmasının nedenini ise ikinci yarıda ayıklanma ile gerçek izleyicinin devam etmesini istediğini belirtti.Nerdeyse yirmi sene olacak sinemaya gitmedim.Bu filmi sinemada izlemeyi çok isterdim.
Semih Kaplan ın Bal ınıda izlemeyi çok istemiştim yavaş ve doğal görüntüleri beni çok etkilemişti.Olmadı.
Tarkovsky filmlerine çok benzetiyorum zaten kendide ilham aldını inkar etmiyor hatta filmlerinde kahramanlar
televizyonda Tarkovsky filmlerini izliyordu.Yol ,ateş,rüzgar,yağmur filmlerinin vazgeçilmezi ...
Fragman bozkırı yaran eğri büğrü uzun bir yol ile başlıyor,ne güzel ne anlamlı bir başlangıç...
Bir zamanlar ben küçükken bir kasabada eğri büğrü uzun yola bakmakla geçerdi günlerim.Çok yavaştı hayat
o zamanlar yanlızdım bir şeylerin gelmesini bekler gibi yola bakarken hiç bir şey değişmemiş halde karanlık çökerdi.Öğlen yemeğini yedikten sonra uzaktan gözüken bu yolu izlemeye başlardım,insan yürümez araba
geçmez bu yolda bekçilik yapardım.Akşam yemeği vakti güneş henüz yeni kaybolmuş kasabanın büyükbaş
sürüsü çobanı arkasında gözükünce bekçiliğim biterdi....
Kısacası yavaşlık ve sıradanlık ve doğanın görselliği her halde beni ilgilendirdiği için nbc nı takip ediyorum.

1 yorum:

  1. Çok severim ben de Nuri Bilge Ceylan'ı.. Hem çok özeldir filmleri ve hem de insanlığı güzeldir. Bir yerde okudum: "İçimdeki kötüyle uğraşmayı seviyorum." demişti. sırf bu cümle bile sevmem için yeterli esasında..

    YanıtlaSil