6 Nisan 2011 Çarşamba

Yoksunluk

Babam yıllar öncesinin İstanbul'unu anlatırdı masal gibi dinlerdim.İstanbul'a üniversite tahsili için
gelmiş,mezun olması on seneyi bulunca anlatacak anıları da birikmiş..
-"Bir gün çok bunaldım fakirlikten,adalara gittim çok rahatladım,adalarda herkesin yüzü gülüyordu
hepsinin karnı tok belliydi,çocuklar gördüm güzel elbiseleri vardı çok mutlu oldum."dediğinde hiç
anlam verememiştim.
Aile,kalacak ev,paradan yoksun bir öğrenci iken babam çoğu kez hayatta kalma mücadelesi vermiş
tahsil yapacağı halde.Tıp fakültesini kazanmış okuyamamış,iktisat fakültesine kayıt yaptırmış.Kömür
taşımış,hamallık yapmış karnını doyurabilmek için.Galatasaray lisesinde öğrenci abiliğinden,Fazıl
Hüsnü Dağlarca'nın kitabevine bakmak gibi işleride olmuş ama hep yarını için parası olup olmayacağı
belirsiz insanlardan mış.
Parasızlıkla mücadele edebilme gücü  çocukluktan edilen bir içgüdüymüş babam için.Onbir kardeşi
varmış ve sofraya her daim bir tencere içinde çorba gelirmiş.İlk kaşığa davranan ve çabukça işini
görebilen doyarmış.Ağlamamış ve hiç bir şey istememiş çocuk iken çünkü aç karınlarının doyup doymadığının farkına bile varamayacak kadar çok çocuğu varmış annesinin.
Beş yaşında ilkokula,onbeş yaşında üniversiteye gitmiş olması herhalde bu hızlı hayatta kalma mücadelesinden olsa gerek.
Yoksun olmak paradan,fakir olmak anlamına gelmemeli.Parası olmasada anne babaların, çocukları
yoksun olmasa...
Yarın param olacak mı diye derin düşüncelerle yatağa baş koymasa anneler babalar...
Parasızlık her gece bir kabus olup uykulardan uyandırmasa...
Sabah olunca paradan yoksun anne babalar çocuklarından gülümsemelerini eksik etmese...
Çocuk paradan ne anlar diye çok söz duymuştum.Parasızlıktan çok iyi anlar çocuklar oysa...



1 yorum:

  1. Kendime benzettim de, ondan mı bu kadar beğendim... Yoksa çok etkileyici de ondan mı? Saat geç oldu, yatmalıyım, halbuki ben sürükleyici bir romana yeni başladım, daha 7 bölüm okudum. Neyseki daha çok var.
    Kaleminize, yüreğinize sağlık.
    Ben, okur, okur, yazarım artık...

    YanıtlaSil