18 Şubat 2011 Cuma

ıssız bir adaya yanımda götürmek isteğim üç şeyden biri olan kayınvalidem

Dondurmalı sütlaç aklıma geliyor...
İlk tanışmamızdı elimi, kolumu,gözümün önüne düşen saçımı,sözümü nereye koyacağımı şaşırmış
dondurmalı sütlaç tabağını tutuyorum.
Nişanlım şimdi hem annesinin oğlu hem ileride evleneceğim eşim gibi çeşit çeşit,yaptığı sütlaçlı
dondurmayı ikram eden kişi hem anne hem kayınvalide hem yabancı, çeşit çeşit ,insanlar gibi karşımda
oturmuşlar...
Gözlerim iki görsede, beynimde hepsine farklı yaklaşılması, konuşulması gereken bi dolu insanlar dönüyor.
Başım dönüyor,midem bulanıyor güzelim dondurmalı sütlacı yiyemiyorum...
Dondurmalı sütlacını yiyemediğim için kayınvalidem hiç bir şey söylemedi,gözlerinde nasıl istersen
öyle yap,senin yaptıklarına saygım var hatta yapacaklarına desteğim daha bitmedi yeterki sen mutlu ol
sen mutluysan ben de mutluyum okunuyormuş,ama ben o gün şaşkınlığımdan gözlerine bakamamıştım.
Oniki sene sonra ise ıssız bir ada onunla yaşanır hale gelir diye beraberimde götürürdüm diye yazdım.
Yaşadığım her şeyi kayınvalideme anlattığımda daha değerli hale getirdiği için onuda yanımda götürürdüm...
Kabuslar görüp sabah kayınvalideme anlattığımda,neşeye feraha bolluğa mutluluğa ereşeceğim diye
yorumladığı için götürürdüm...
Sık sık bunalıp karamsarlığa düştüğümde her zaman güçlü bir yanımı bulup onu şirip şirip balon yapıp
beni havalara uçurduğu için götürürdüm..
Hata yaparım hatalarda boğulurum,hiç sıkılmadan elini uzatıp kurtardığı için yanımda götürürdüm...
Beni gelini, oğlunun karısı gibi sıfatlarımın yanında insan olarak da görebildiği için ...
Ne yağcı gelinmiş sıfatınıda almadan burada keseyim...

2 yorum:

  1. Bahsi geçen kayınvalidenin ,benim de arkadaşım,dostum ,manevi annem olması gurur verdi ,onur verdi,duygulandım ,iyi ki yaşamda senin gibi gelinler ve Zerrinim gibi kayınvalideler var Ayşecim,çok selamlar ve sevgiler..
    Nilgün...

    YanıtlaSil
  2. Ayşem sizde çok iyisiniz çünkü.
    Ve aah ben de böyle olabilsem vakti gelince. :))

    YanıtlaSil